søndag den 7. august 2011

Naama Bay og Old Town..

 Så er jeg tilbage igen efter en forlænget weekend i sommerresidensen + telt .... ikke alene... men sammen med familien ... + svoger - svigerinde - 3 børn og en hund :o)  ....
i alt 8 "mand" ... heldigvis var vejret med os indtil i morges ...

Vel hjemme igen til middag...
 til sol - havehygge og en morfar på solvognen   :o)....
- og nu hvor forkølelsen er ved at fortrække,
 plukkede jeg en dejlig stor buket ærteblomster ind ......som nu står og dufter




♥♥♥



Hvis I har fået mod på en tur til Sharm el Sheickh ....
synes jeg I skal ta' en tur til  både Old town/old Market ...
= den gamle del af byen og der hvor de lokale handler ....
og til Naama Bay  = bydelen hvor det hele sker ...

Vi brugte to aftener fra kl ca 17...
( det var simpelhen for varmt om dagen )
på at kigge det hele ...
Men pas på ...
egtypterne er nærgående hvis der kommes for tæt på butikkerne bliver man nemt trukket ind og skal forhandle....


 Vi kom lidt for tidligt til at Shisha-barene var åbne ...
men pyt vi er jo ikke på vandpibe-vognen


over = Naama Bay
nederst = Old Town





Det anbefales ikke at leje bil og køre selv i Egypten ... Egypterne kører som om de har trukket deres kørekort i en automat ( hvilket nogen også siger de har ).....
og det vrimler med taxa'er  både de legale og de private....

vi tog begge aftener hotellets taxa frem og tilbage ( vi har tidligere erfaret de private med nerverne uden på tøjet )
 en køretur på ca 20 min hver vej kostede i alt ca 100kr....

                                        ♥♥♥ 

om vi købte noget .......   Ja... lidt var der med hjem ......:o)

4 kommentarer:

  1. Hej smukke.
    Ser virkelig ud som en super ferie. Er slet ikke misundelig ;-)

    Skønne ærteblomster du der har, øv mine er gået til i byggerodet.

    Håber du ellers har det godt.

    Knus lene

    SvarSlet
  2. Godaften Marianne
    Tak for kommentaren. Ja, nu skal nr. 3 også være færdig samt et broderi med Cars.
    Mine ærteblomster er også flittige, har dog ikke plukket til stue endnu..
    Flotte billeder af Egypten, nøjes med at kigge, da jeg ved, jeg aldrig kommer der...
    Godt din snue er ved at være ovre og du havde overskud til familiekomsammen.
    God Søndag Aften / RikkeBo

    SvarSlet
  3. Sikke en ferie !
    Alle de oplevelser.
    Alle de anderledes indtryk.

    SvarSlet
  4. Jamen hvad??????

    Fortæl fortæl.

    Ærteblomster, elsker dem, og har bare ingen :-(.
    Men jeg har markblomster!!!

    Kram Marlene

    SvarSlet