fredag den 5. august 2011

Udflugt.....


Èn udflugt med Atlantis Rejser havde vi ønsket hjemmefra ..

En hel dag på vandet med snorkl og dyk....
med sejltur  -  3 stop forskellige steder for snorkl - dyk og frokost ....
Sammen med 20 andre danskere og dansk guide  drog vi afsted onsdag morgen i havnen's største båd.....Estha...

og sikke et held for det eller ...

Det blæste godt  ....  kunne vi se... 
indtil 1. stop var det ikke noget problem ......alle var i vandet med snorkl og så fantastiske fisk og især koraller .... 

næste stop var en længere sejlads til Sanai halvøen's sydspids .... 
og på meget åbent vand ... Jeg gætter på 1 meter høje bølger måske mere ....og mange ...rigtig mange blev desværre søsyge ....
Det tog lidt af lysten til at hoppe i vandet for 2.stop ....
(Ras Mohammed) ( Egyptens Nationalpark både under og over vand)


Jeg var heldigvis en af dem der ikke blev søsyg  og hoppede med i vandet  ..... det skal lige siges at båden ikke kunne ligge stille og kaste anker ..... ( det lader sig ikke gøre på 750m's dybde ....så derfor snorklede vi i samlet flok i ca ½time .... og så ned i dybet ... et vildt fascinerende syn....
men pyhh det var hårdt at komme op i båden igen ....

3. stop som i sær min famile glædede sig vildt til var til dyk....
Turen gik tilbage til næsten udgangspunkt og til dejligt stille vand ... her blev frokosten (kl.ca 14)serveret og alle var igen fit...

Her sidder en del af dem der skulle dykke og får instruktioner .... af en engelsk talende egyptisk dykker
( i Egypten er det ikke tilladt at dykke alene som turist.... der skal altid en herboende dykker med  ??)  og de passer virkelig godt på deres koraller og vandliv ....


Vi var selvfølgelig ikke de eneste der var på tur .... hver dag sejler ca 200 både ud fra Sharm el Sheickh' s havn med turister .... men havet er stort... så der er plads til alle .....
med eller uden gæller - finner og snorkl :o)






 Der findes ca 1200 forskellige fisk i Rødehavet  - jeg har opgivet at lære navnene på dem alle ... men herover er det en pænt stor papegøjefisk ..... og herunder en kuglefisk ....





Billeder er taget både på vores udflugt og langs koralrevene ud for hotellet/stranden Sharks Bay, hvor vi boede.. se evt.her 

Billedet herunder er en legesyg Klovnfisk/Anemonefisk = Nemo 

I dag var det svært at begrænse sig med billeder  .... jeg er sååå vildt fascineret af det hav at  et af mine næste mål MÅ være at være at lære at dykke ......

Fik jeg sagt at Rødehavet er det meste salte hav i verden ...ca. 4% salt  .....

                       ♥♥♥

8 kommentarer:

  1. Sikke nogle flotte billeder. Det må ha været en stor oplevelse.

    Kh Mette

    SvarSlet
  2. Så meget drive og krudt i rumpen som du har, så må du da også lære at dykke:-)

    SvarSlet
  3. Kære Marianne
    Tak for kigget.... Super Smukt og ingen hajer...
    "Hjælp jeg er en fisk" kom jeg også til at tænke på...
    Tak for kommentaren. Du skal nok få at se..
    God Fredag / RikkeBo

    SvarSlet
  4. Det er nogle fantastiske flotte billeder du har lagt ind, især dem under vandet.

    SvarSlet
  5. Kære Marianne.

    Sikke nogle smukke billeder, jeg er helt væk i dem under vandet. Og farven på vandet! Wow det er smukt. :-) Selvom i har haft det alt for varmt, så må det alligevel have været en skøn ferie.. Der må ihvertfald gemme sig mange smukke billeder også på nethinden.

    Knus♥

    SvarSlet
  6. Sikke fantastiske billeder, men godt jeg ikke var med på den sejltur, hold op hvor ville jeg være dårlig.

    Stort kram marlene

    SvarSlet
  7. Fantastiske billeder. Sikke en oplevelse
    Jeg har fået ny blog - se http://diy-se-her-hvordan.blogspot.com - håber du har lyst til at kigge forbi
    Hilsen MARIANNE

    SvarSlet
  8. Hvor sjovt!! Lige præcis der`, har jeg dykket! Taget certifikat og var nede på bunden! Det er SÅ fascinerende og jeg kan kun sige go for it!!!!

    SvarSlet