fredag den 7. december 2012

Ikke helt glade striber .....


men jeg er glad :) ....
Glad for mine striber ♥ .....

På kreativ messe i Fredericia i oktober, gik der en 
"glade striber"  rundt ( med indhold) :) ...
Jeg forelskede mig i farverne ....  og fandt garn som jeg syntes matchede ....

I sidste uge i "Vesterhavs-hytten" kom den på pindende .....
Men jeg var skuffet .... 

De søde piger Jo -Hanne og Margith opmuntrede mig - og syntes jeg skulle fortsætte :) ....Tak piger - det er jeg glad for at I gjorde .....

I går aftes blev den færdig - og knapper blev købt i formiddag :) ...


Lige nu snurrer den i maskinen - for at blive "jævn" - jeg glæder mig allerede til at få den på i morgen ....

Men selvfølgelig har jeg prøvet den :) ....



-Jeg har strikket  den i ensfarvet grå Kauni (HH3) - brugt 120 gram  og effekt Kauni (EC) - brugt 100 gram  - 
 - strikket  rundt og klippet op - strikket lidt længere end i opskriften  ( 5 cm ) -  lavet indtagninger lidt anderledes på bærestykket  - og stoppet lidt før end i opskriften ...

Jeg er super glad for resultatet ... 
- og kunne sagtens drømme om en kjole/tunika ... i lignende farve kombination .....


Men men men .... nu må strikkepindende hvile et par dage til fordel for .. - patchworkblomster



                                   ♥♥♥

Se lige ham her  :) ....

Han flyttede ind forleden :)
 - Heldig har man været :) 

Ønsker go weekend til jer  alle :)♥♥♥

34 kommentarer:

  1. Den er god , dine glade striber , super fine farver :-)

    SvarSlet
  2. Den er blevet rigtig flot din glade striber. Jeg har også lavet en. Og vil gerne lave flere, men hold nu op der er mange ting jeg gerne vil lave.

    Kh

    Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      uha ja ..... der er hele tiden nyt man kunne drømme om ....
      Lige nu holder mine pinde pause ...for patchworken er blevet forsømt ....
      knus og tak♥

      Slet
  3. Kære Marianne
    Den er blevet flot og grå.... Farven klæder dig..:o)
    Rudolf sidder fint der og holder øje..:o)
    Vi ses på tirsdag, jeg glæder mig..
    Cyberknus / RikkeBo

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Rikke
      jeg takker mange gange :)
      Han holder godt øje ...
      ja vi ses tirsdag :)
      knus♥

      Slet
  4. Hvor er den bare flot, synes dine glade striber er rigtige fede og har en god kombination sammen.

    Sød fyr der der er flyttet ind

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marion
      Jeg takker mange gange :)
      jeg er superglad for resultatet :)
      og lun det er den :)
      knus♥

      Slet
  5. Godt de fik dig til at forsætte,
    Den er blevet så fin.
    Hvor er Rudolf dog dejlig.

    Yt

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Yt
      mange tak ...
      ja har hlet lyst til én mere ;)
      knus♥

      Slet
  6. Hvor er den blevet flot. Dine glade striber, klæder dig godt. Godt du fortsatte.

    Du får da syet nogle blomster. Uha, hvornår sover du ?

    God week-end

    Kh. Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lis
      jeg sover ca. 7-8 timer hver nat og gerne en lille eftermiddags"morfar" ....
      Meeeen hvert øjeblik det lader sig gøre er hænderne igang :)
      knus♥

      Slet
  7. Nøj den er flot. Bare man kUnne strikke:-) og hold op hvor Hr Elg da fantastisk

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mette
      Det må du ha' lært :)
      det er så hygligt med strik :)
      ja ikk' synes også rigtig godt om ham♥
      knus♥

      Slet
  8. Sikke flot rensdyr, det ser så sødt ud at jeg kunne tænke mig et. Rigtig flot trøje du har strikket og fået lavet mange skønne patchwork blomster :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Majken
      jeg var så heldig at vinde ham hos hundemoster :)
      knus ♥ og tak for roser

      Slet
  9. Du er godt nok en hurtig strikker ... den er super flot ;0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Merete
      Synes faktisk også det gik pænt hurtigt med den vest :)
      knus og tak♥

      Slet
  10. Den er intet mindre end dejlig:-) Rudolf er bare sød:-)

    SvarSlet
  11. Hvor er den fed i grå nuancer, jeg havde aldrig tænkt på at den kunne laves i de farver, hmm nogen som ved hvordan man krymper en todo liste? Kan se Rudolf befinder sig godt :))

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gitte
      du kan tro han hygger i stuen :)
      hmmm.... Eneste gode råd er at mærke godt efter ...
      om det virkelig er det rigtige der står på den ....:)
      og så ha' en hukommelse som mig ... nogen ting glemmes hurtigt igen ....
      knus♥

      Slet
  12. Hej Marianne
    Hold da op hvor er den fedt, din "glade striber"! Virkeligt flot arbejde.
    -Er da også helt vild med Rudolf!
    Kh
    Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tina
      mange tak for roser :)
      og dejligt du kiggede forbi :)
      knus♥

      Slet
  13. Wow hvor er dine glade striber bare flotte!

    SvarSlet
  14. wow hvor er den bare blevet skøn... Godt du fortsatte :)
    Vil lige huske at ønske dig glædelig jul, nu jeg kom forbi :)
    KH Micha

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Micha
      Det er jeg også glad for at jeg gjorde :)
      jeg takker og ønsker tilbage :)
      knus og tak ♥

      Slet
  15. Den er jo fin! Godt der blev heppet på dig!
    God søndag.
    Helle.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Helle
      mange tak :)
      Det er jeg også glad for :)
      knus ♥

      Slet
  16. Flot, kauni er flot garn, strikker selv lige nu en trøje i kauni

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa
      Kauni er rigtig dejligt garn at strikke a' :)
      knus♥

      Slet
  17. Din "Glade Striber" er bare flot. Jeg vil da rigtigt eje en i de flotte grå nuancer, så jeg må vist hellere få gang i pindene.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Annie
      Dejligt at kunne inspirere andre :)
      Du må i gang :)
      Knus

      Slet