tirsdag den 2. april 2013

Påske-strik DIY-Sleeve ...

Håber I alle nydt en dejlig påskeferie ♥♥

Onsdag lige inden påskeferien's start, var med gåtur med bedsteveninden .... :) 
- snakken gik ... og faldt bla. på strik ....
 Valket pc-sleeve set hos Karina  - ...var printet ....

Jeg synes rigtig godt om, sagde hun ... "Problemet" var bare, at det ikke var et pc-sleeve hun ønskede  -   ....

Så kan du ikke liiiige....(som hun selv siger  :
- jeg kan jo altid regne med dig :) )  .... 



Hun ville rigtig gerne selv strikke .... 

Men når det kommer til omregning af mønster -
først til mindre størrelse - og så ydermere til andet garn .... så står hun a' ......

Som hun selv siger : det skal bare køre .... :)

Så jeg fik regnet om ...prøvestrikket ....og valket ..



 Ikke et pc-sleeve    ......
- men et sleeve til en mini-Ipad... 

Jeg har strikket i højlandsuld på pind 3  og kun strikket retmasker(riller)   - brugt 42 gram  ....

Hvis andre har "opfundet" den - har jeg bare ikke fundet den .....

Her er min version hvis I skulle ha' lyst :
Slå 100 masker op og strik 70 ret riller (140 p).... 
luk løst af :) ...
- hvis der ønskes lille klap :
 lukkes de første 15 m - strikkes 85 masker 
på næste pind lukkes de første 65 masker 
strik de resterende masker - samtidig med at der på hver 4. pind lukkes 1 maske i hver side ..
når der er 10 masker tilbage laves knaphul over 4 masker .... fortsæt indtagning til 4 masker og luk af. Fold på midten - sy sammen i bund og side ..

Mål før valk 42 cm bred og 30 cm høj 
(sammensyet 20x30) 




efter valk på 40 grader  15,5x 21 cm 
( en mini Ipad måler 14x20cm) 

Hvis andre har "opfundet" den - har jeg bare ikke fundet den .....




Jeg er ikke ejer af en mini-Ipad ( samsung måler 12x17 )...  - men jeg kan da sagtens finde på andet at putte i  :) ♥♥

Påsken har også været med blåt garn 

- og en enkelt blomst ♥ til stakken 


10 kommentarer:

  1. hold da lige op hvor har du været kreativ :-D
    knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lene
      lidt er man vel altid :)
      knus♥

      Slet
  2. Hej Søde Marianne
    Ja, man må ikke gå ned på udstyr.... Og hvis bedsteveninden mangler, så er det med at komme igang..
    Vi ses / RikkeBo

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej nej ... det går ikke ...
      og vi skal jo passe på vores dyrebareste :)
      knus♥

      Slet
  3. Rigtig fint sleeve til mini-iPad : ) god idé med klappen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Liv
      Synes også det er rigtig fint :) -kunne også lige forestille mig det i glade forårsfarver :)
      knus♥

      Slet
  4. Seeeeejt. Tak for at du deler.

    SvarSlet