søndag den 1. september 2013

Jeg bliver ALDRIG 'færdig' .....

ALDRIG færdig - ment på den positive måde ....
- aldrig færdig med - eller træt af, at sy patchwork-blomster eller hexagoner  sammen i hånden -  store som små  ..... 
- ingen hjørner at tage hensyn til, som der er på trekanter og romber f.eks... 
6 lige store sider, så uanset hvordan de vendes passer de sammen :) .... - et utal af mønstre kan der laves med dem ....

Men patchwork-blomsterne vinder ofte ....
Der er selfølgelig pauser med hexagoner ind imellem...
- men i går blev de sidste 'flettet' blomster sammen og 'pappet' med undtagelse af kanten rundt pillet ud ....
- 10 dage i selskab med d50 blomster der ikke nåede med i 1. tæppe  - så de nu hænger sammen, efter at ha' ligget pænt på reolen og ventet på deres tur i ca. 3 måneder ...
De er som I kan se, syet sammen uden lyst imellem .... 
- men det kommer  - ikke imellem ... - men godt 300 lyse lapper og et twist grønt skal pusles uden om - så de 2 tæpper får samme  samme størrelse.. 


- lapperne er kllippet og klar til rining..
(det er nemt at ta' med ), 
- men først en lille pause .... 
Jeg har nemlig fået en ny idé til strik ..... 

Ønsker jer en dejlig efterårs-første-søndag :) 

12 kommentarer:

  1. Jeg beundrer dig for din tålmodighed. Jeg er bare ikke god til ting i hånden, og slet ikke store ting som et helt tæppe! Jeg kan strikke og hækle, men sy i hånden....uh, jeg tør slet ikke gå i gang. Men hvor bliver det dog bare flot!

    SvarSlet
  2. Så fint det bliver :-) Nu må jeg snart i gang, årstiden er snart til det :-)
    Også en god søndag til dig.

    SvarSlet
  3. Åh hvor er dine blomster flotte - sikke en tålmodighed ;o)

    SvarSlet
  4. Du er også umanerlig god til at sy og sætte dem sammen.

    SvarSlet
  5. Sikke nogle flotte tæpper og smukke farver. Jeg har selv overvejet et lignende projekt, men har gang i rigelig for tiden. Men det er dejligt at blive inspireret af dig :-)

    SvarSlet
  6. Det har da været værd at vente på. Jeg drømmer også om et blomstertæppe, men har mange ting at gøre færdig først.

    Flot garn, hvor køber du garn, der er vundet op på den måde? Jeg leder efter noget fint tyndt uldgarn til en bluse, der skal strikkes på pind 3.

    SvarSlet
  7. Det ser godt ud med din nye blomster samling og flotte farver til dit nye garn projekt.
    Hanne

    SvarSlet
  8. Hvor bliver det dog flot ❤ du er fantastisk til håndarbejde!
    Klem

    SvarSlet
  9. Hold dog lige op nogle skønne tæpper og hvilke farver. Du er effektiv Marianne fine ting du laver :)

    SvarSlet
  10. Dine patchwork blomster er altså også fine :-)
    Hvis dine nye strikke ide bliver ligeså god som din skønne stribede grønne trøje bliver det godt :-)

    SvarSlet
  11. Dine patchwork blomster er altså også fine :-)
    Hvis dine nye strikke ide bliver ligeså god som din skønne stribede grønne trøje bliver det godt :-)

    SvarSlet
  12. Waauuuuu.... hvor bliver det smukt det tæppe. Jeg er vild med det uhøjtidelige udtryk, at det ser tilfældigt ud.
    Stine:)

    SvarSlet