tirsdag den 4. december 2012

De er slet ikke ens ....

men det var nu heller ikke meningen ....
                   se bort fra håndklædet - jeg kunne ikke vente med billederne 
                            den "nye" blev vasket i morges og ligger til tørre :) 

1. forsøg på brede striber  (til højre) manglede lidt vidde ...
men passede rigtig fint foroven ....

En ny kom på pindende ... - det er super nem og dejlig strik på pinde 5 ... I højlandslammeuld fra Garnudsalg.dk  og lidt newzeelandsk lammeuld -  det kunne sagtens blive til en flere  - måske endda af rester  ...  
Der er brugt ialt 165gr. til den smalle - og 200gr. til 2'eren med A-facon ... 


Extra vidde blev til den ønskede A-facon
- lidt forandring ved ærmer og et par masker mere til brystvidde - lidt på længden og ombytning af enkelt farver :) ...

Jeg er nu "hoppet i 2'eren" - 
Helt perfekt synes jeg ....






Hvis du også synes -  deler jeg gerne noterne til dem begge :) ....
Du kan skrive til mig på  ... 

             patchworkblomsten@gmail.com



Håber I har haft en dejlig tirsdag ...

38 kommentarer:

  1. Wow. Jeg er vild med dem begge, men kan også godt lide lidt vidde, så mon ikke jeg ville føle mig bedst tilpas i 2'eren ;-) De er godt nok flotte begge to. Og sikke hurtig du er! sejt gået.
    Kh. Liv

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Liv
      Den er hurtig strikket :)
      på pind 5 :)
      knus og tak for roser ♥

      Slet
  2. Noijjjhhhh blusen på det første billede den er fin:) spøg til side - de er så FLOTTE, og nu ved jeg at de passer, så JA TAK til noter
    Krammer

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jo
      Tihi ... ja ikk'
      Det kan være det skal være den model næste gang :)
      lægger noter i dropbox :)
      kram♥

      Slet
  3. De er super fine begge to '))
    Meeeen nr.2 vinder nu her i stuen.

    Du får vist lige en mail.

    Knus yt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Yt
      Tak for mail :) og roser
      knus♥

      Slet
  4. Det er vildt med dit produktionsniveau, for filan du er dygtig :-)
    Jeg er vild med begge varianter, og ville ønske jeg havde tiden (og tålmodigheden til ærmerne) ;-)
    De er smukke begge 2, både med og uden viddé.

    Kæmpekram♥

    SvarSlet
    Svar
    1. kære Karina
      Du må lære at strikke ærmer med loop :)
      Den er hurtig strikket :)
      kram og tak for roser ♥

      Slet
  5. Hvor er du bare hurtig til håndarbejde, og sikke en flot model, ja både dig og blusen :) Sender dig lige en mail, for den bluse må helt sikkert på min liste ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Helle
      Hvor er du sød :)
      Tak for roser :)
      glæder mig til at se din version
      knus♥

      Slet
  6. De er bare så fine begge 2, der ville jeg ikke kunne vælge overhovedet :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tineke
      De er hurtig strikket så nap du begge to :)
      knus♥ og tak for roser

      Slet
  7. De er flotte begge to , jeg må vist sende dig en mail ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birthe
      Tak for mail :)
      og tak for roser
      knus♥

      Slet
  8. Turbostrikkende Marianne :-)
    De er flotte begge to hver for sig.
    Knus.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Margith
      Mange tak søde ven :)
      knus♥

      Slet
  9. Hvor er den altså bare flot, der har været fart på de strikkepinde :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marion
      på pind 5 går det rimelig tjep :)
      knus♥ og tak for roser

      Slet
  10. Wauv hvor er de flotte. Begge to. Er vild med farverne. Kan ikke forstå at du kan strikke så hurtigt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Camilla
      Jeg synes altså ikke selv jeg strikker hurtigt ...
      lidt pinde hver dag bliver jo til lidt nyt ind i mellem :)
      knus og tak for roser ♥

      Slet
  11. De er SÅ fine begge to. Bløde og dejlige...
    Jeg vil så gerne ha dine noter.
    Kæmpekram fra Hanne

    SvarSlet
    Svar
    1. kære Hanne
      Mange tak :)
      læggerne noterne i dropboxen :)
      kram♥

      Slet
  12. Hvor er de flotte.
    De ser også lækre ud hver for sig.

    Samt klæder dig ualmindelig god. Du ser hammer godt ud i shorts og ny strik bluse.

    Kh. Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lis
      Mange tak :)
      tihi ... jeg elsker mine gamle shorts :)
      knus♥

      Slet
  13. Du er så dygtig !
    Og du ser så dejlig ud :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Miri
      mange tak for søde ord :)
      kram♥

      Slet
  14. Wow, hvor er de skønne! Enkle og raffinerede og i de lækreste farver. Og så er A-faconen rigtig flot! Gid man kunne strikke :-)
    Klem fra et forrygende snevejr i Liseleje.

    SvarSlet
    Svar
    1. kære Gitte
      Du må ha' lært at strikke :)
      Jeg tror du ville elske det :)
      knus og mange tak for roser ♥

      Slet
  15. De er simpelthen super flotte - sådan en trøje gad jeg gerne at eje - men har desværre ikke tid til at strikke til mig selv :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gitte
      Mage tak for roser ...
      øv..hvor ærgeligt ikke at ha tid til egen strik ...
      knus♥

      Slet
  16. Hvor er de flotte begge to. Jeg maa indroemme at i starten troede jeg du havde lavet et photo-montage for at narre os hihi.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lin
      Mange tak for roser :)
      tihi ...det tror jeg ikke jeg kan finde ud a':)
      knus♥

      Slet
  17. Hvor er de flotte begge 2, men den i a facon vinder nu :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa
      Den har også vundet her hos mig :)
      Den anden har slet ikke været på endnu ...
      knus♥ og tak

      Slet
  18. Skønne trøjer du har strikket, du er meget flittig med strikketøjet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Hanne
      Ja i øjeblikket vinder strikkepindene ...
      knus og tak for roser ♥

      Slet
  19. Super fine begge to. Nr. To tror jeg er perfekt til mig:-) sender dig en mail

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej
      mange tak :)
      jeg deler gerne :)
      knus♥

      Slet