mandag den 17. december 2012

På sådan en grå ....

kedelig - tåget og trist  mandag 
(altså vejrmæssigt ) -
er det super hyggeligt at sidde inde -
sammen med søde piger - snakke - spise af de hjemmelavede flødeboller  drikke latte-  te og varm kakao og sy eller strikke ...


For mit vedkommende blev tiden bla. brugt med færdiggørelse af min store blomstereng ....

Den fortjener bedre vejr ( blå himmel og sol :)  - men jeg lovede ...


og den kan da heldigvis lyse lidt op på det  grå vejr ....(selv om det er svært at tage gode billeder)



Den fik også lige lov til at hænge lidt extra på tørresnoren på den overdækkede ... så jeg kunne nyde den fra køkkenet ♥ 

Skal jeg være helt ærlig ... 
har quiltningen  aldrig været min favorit del af arbejdet - men at springe over hvor gærdet var lavest - ..... var ikke på tale .....

Jeg er rigtig glad for, at jeg har holdt aftalen med mig selv ..... om at ville være færdig med det inden jul.... og endda nydt quiltningen ....

så meget - at en af de næste dage bliver dette nok monteret og klar til quilt -hvis ånden skulle komme over mig :) .....

- ind i mellem de ca 660 lyse sekskanter jeg har regnet mig frem til at skulle bruge imellem mine en omgang extra blomster ♥ 

Jeg har leget lidt - på første og sidste billede af engen :)

Håber min blomstereng har været med til at lyse lidt op på din dag ♥♥♥


30 kommentarer:

  1. Wauw det er flot!!! Jeg skal også engang have lavet sådan en blomster eng. SÅ flot. Og sikke en gang quiltning... (Også min "hade" proces ved pw...)

    SvarSlet
  2. Sikke et stort og flot arbejde. Wauw

    Kh

    Ulla

    SvarSlet
  3. Kære Marianne
    Ja du lyste ihvertfald min nat op. Du er en stjerne!
    Det er sindssygt flot og jeg bøjer mig igen i støvet ;-)

    Kæmpe (forhåbentligt) godnatkram

    SvarSlet
  4. tillykke - det er super flot og sikke et arbejde.
    vh
    Lisbet

    SvarSlet
  5. Hold da helt fest, hvor er det blevet flot! Super godt og sikken et arbejde, og sikken en tålmodighed. Meget imponerende.

    SvarSlet
  6. SMUKT !!!!!!
    Og dyb respekt for det kæmpe arbejde !
    Jamen, se hvor man bliver glad af at se det hænge der !
    :)

    SvarSlet
  7. Wauv det er smukt. Den slår jo benene væk under os.
    Sjovt billed det første hvor det er gråt med lidt farve. lige som vejret.

    Det er da en god ting at du faktisk er kommet til at holde af quiltningen. Det er så flot, og et kæmpe arbejde, at få syet rundt om alle de blomster.

    God tirsdag som ser lige så grå og mørk ud som mandagen.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  8. Atter taber jeg underkæben i bar beundring - hvor er det SMUKT!!!
    Hele dit indlæg gør en glad, der er en dejlig stemning! - Ha' en SMUK tirsdag :D

    SvarSlet
  9. endnu engang er dit tæppe altså bare så smukt elsker at se dine kæmpe projekter og har fuld respekt for dit kæmpe arbejde.... tror aldrig jeg ville komme igennem sådanne et tæppe i håndsyet og også håndquiltet....

    Smuk tæppe og skønne farver der lige lyser op på en meget grå og trist dag...

    SvarSlet
  10. Det er bare rigtig smukt. Jeg kan godt lide det med de skrappe farver :)
    Ha´ en dejlig dag
    Knus fra Kirsten

    SvarSlet
  11. Du er bare en knag til det der ;)
    Hvor er det fint. Lige til at blive i godt humør af.

    Yt

    SvarSlet
  12. Tæppet er blevet helt vildt flot, rigtig pænt, og godt du holdt aftale med dig selv og quiltningen.

    Næste projekt ser også meget spændende ud.

    Hyggeligt bord der foran dit køkkenvindue.

    God jul

    Marlene

    SvarSlet
  13. Hvor er det smukt, og det lyser min dag op i dag :) Og stor respekt for at du ikke springer over, hvor gærdet er lavest. Det burde næsten hænge på en stor hvid væg og lyse op med sine smukke farver og mønstre. knus

    SvarSlet
  14. Hold da op hvor er det smukt - ja og sikken et stort arbejde. Jeg elsker heller ikke quiltningen ja i det hele taget monteringen kunne jeg godt undvære, men det skal jo til for at fuldende arbejdet.
    Jeg har stor respekt for dit flotte arbejde - ja det har absolut lyst min dag op ;o))

    SvarSlet
  15. wow et flot tæppe...tillykke med at have fået det færdigt :-)
    Knus, Helle

    SvarSlet
  16. Jamen Marianne altså, du har gjort det igen igen.
    Det er da MEGA flot...
    Hemm passer det egentlig ikke perfekt her hos mig..... :)
    Krammer

    SvarSlet
  17. Hej Blog ven

    Et enkelt ord til dig
    IMPONERENDE..............!!!! Ikke andet er der og sige om dette projekt
    Kan super godt lide dit "rodede" mønster med blomsterne - Altså at de ikke ligger helt stringent og på linje og de 2 store er super dejlige som et andet input på tæppet
    Giv dig selv en velfortjent stor kop et eller andet lækkert for veludført arbejde.
    Og GOD JUL TIL JER ALLE

    Hilsen Lone

    SvarSlet
  18. Viiiildt!!
    Hvad er str. på sekskant?
    Viiiiildt!,
    Helle.

    SvarSlet
  19. Det er en rigtig flot blomstereng du har lavet. Og jeg elsker dine træer :-)
    Rigtig glædelig tirsdag.

    SvarSlet
  20. Rigtig flot tæppe, stort arbejde.

    SvarSlet
  21. Marianne, det er helt utroligt flot og sikke et mega arbejde. Jeg skal love for at det lyste op på denne grå dag....
    Rigtig god jul
    kh Anne

    SvarSlet
  22. Det er jo simpelthen så flot at det nærmest ikke kan beskrives...
    - der bukkes for mesteren!

    SvarSlet
  23. Virkelig fint arbejde og resultatet er fantastisk. Selv om dagen er grå og kedelig og "lidt" tåget, så kommer glæden med dine fine farver snigende ind over computerskærmen. Dejligt.
    Hvor ville jeg gerne kunne sy sådan, men det bliver nok ved strikkepindene m.m.
    God jul i kreativitetens hjørne.

    KH Stella

    SvarSlet
  24. Tak for din søde kommentar, og har da lige føjet dig til min blogliste, for hold da op alle de flotte ting du laver!!!

    SvarSlet
  25. Tak for din søde kommentar, og skal da helt sikkert have dig på min blogliste, for hold da op alle de flotte ting du laver!!!

    SvarSlet
  26. Tak for din søde kommentar, og skal da helt sikkert have dig på min blogliste, for hold da op alle de flotte ting du laver!!!

    SvarSlet
  27. Tak for din søde kommentar, og skal da helt sikkert have dig på min blogliste, for hold da op alle de flotte ting du laver!!!

    SvarSlet
  28. Jeg er viiiild med dit tæppe.

    SvarSlet
  29. For satan da hvor er det smukt . Meget imponerende :-)
    Dit æble juletræ det er da også så herligt.
    En glædelig jul til dig .-)

    SvarSlet