søndag den 17. november 2013

Solskins søndag ....

I går aftes fik jeg de sidste hexagoner fordelt på tæppe nr.2 med en extra omgang ....
50(51) farverige blomster er syet sammen og fyldt ud med lys/latte-farvet bund ... præcis som det 1. tæppe ...
- 'bare' fordelt på en anden måde ... 

Da projektet startede, havde jeg bestemt mig for 
100 blomster  (700 hexagoner) ...
- så blev det lavet om til, at det skulle være 100 blomster med en extra omgang (+1200 hexagoner ) ....
Lagt op blev det til ét alt for stort tæppe synes jeg .... 
-så det blev lavet om til 2 tæpper a' 50 blomster ...
- men så blev de lidt for små ....
og derfor blev de 100 blomster som ved eftertælling var 101  'drysset på' bundfarve-hexagoner og lidt grønt på tæppe nr.2 ( 691 stk.) ....
Så fra at ha' haft 101 blomster = 707 hexagoner, blev det til at ha' 1919 hexagoner, er det blevet til i alt 2610  hexagoner ....
Sådan kan det jo gå ... og tiden er jo gået - godt :) .... 
-med hvad jeg synes er blevet til 2 smukke toppe til tæpper ...
-som jeg næsten ikke kunne stoppe med at forevige fra tidlig solskinsmorgen:)... 



Rigtig mange pap'er er blevet klippet og brugt - og i kanten sidder de stadig .... de skal helt sikkert genbruges - og jeg ved allerede til hvad :) .....

Hver især måler tæpperne nu ca. 126 x 168 cm ... og når tiden er, bliver en lille kant føjet til inden montering og quilt :) - jeg skal bare lige bestemme mig for farven :) ...


Søndagen har været smuk og fyldt med solskin ...
Det håber jeg også den har været hos jer :)



13 kommentarer:

  1. begge er meget smukke...og jeg er vild med din tøjklemme :-)

    SvarSlet
  2. Jeg siger det meget gerne mange mange gange,de er fantastiske dine tæpper,jeg bliver lige imponeret hver gang jeg ser dem,tænk jeg kan ikke engang samle mig sammen til at sy et tæppe på symaskinen

    SvarSlet
  3. Hvor er de smukke og lige pludselig gjorde drivhusgulvet atter gavn :-)
    Knus.

    SvarSlet
  4. De er meget smukke, dine tæpper. Det må være et stort arbejde, men når resultatet bliver så godt, er det jo umagen værd :-)

    SvarSlet
  5. Jeg er vildt imponeret af de tæpper hver gang ;0) Jeg blir aldrig træt af at se på dem så fortsæt du endelig med at forevige ;0)

    SvarSlet
  6. Begge tæpper er bare smukke. Nr. 2 specielt. Jeg er bare imponeret over alle de små hexagoner du har lavet og syet til blomster. Det er vel bare at bestemme sig, så kommer det helt af sig selv over et par år.
    Du må da tage alle de billeder du vil, det er jo skønne ting du foreviger som vi andre også gerne vil beundre og nyde, så tak fordi du deler med os.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  7. Du må altså have en engles tålmodighed.
    Hvor er de fine.

    SvarSlet
  8. Hvor er de smukke. Sikke et arbejde, jeg tager hatten af for det. Desværre rækker min egen tålmodighed slet ikke til det!

    SvarSlet
  9. Meget smukke tæpper !
    Jeg holder altså af den blomst.
    :)

    SvarSlet
  10. Hvor er de smukke begge to og sikke da et arbejde at lave alle de hexagoner ;-) de tøjklemmer er da ikke til at stå for, så vil jeg også gerne hænge vasketøj op ;-)

    SvarSlet
  11. Hold nu op, Marianne, hvor du kan skabe patchwork-blomster, så det er en fryd for øjet!

    SvarSlet
  12. Åhhh, hvor er de yndige! Har brugt flere minutter - men har stadig ikke bestemt, hvilket et af dem, der er skønnest! :)

    SvarSlet