søndag den 31. marts 2013

Sådan ♥♥ .... intet er rigtig - intet er forkert ....

Bare anderledes .... (måske som vanligt :) )


Først på ugen fandt jeg tid til at sidde ved symaskinen ....♥♥♥ 
Ønsket var en fortsættelse af mine Daisiez blomster ....
5 store - 10 mellem og 1 lille var syet for meget meget længe siden ...

Men jeg manglede stadig 9 små + alllle dem (34) til kanten rundt ....

De 9 blev ret hurtigt syet (da jeg igen fik luret teknikken) .... men,  så synes jeg lige pludselig det blev lidt kedeligt at sy de blokke !!!
...eller måske vurderede jeg, at det blev for meget med blomster hele vejen rundt ....

(jeg havde jo selvfølgelig skåret stoffet til dem ) -

Googlede - og fandt flere gode alternativer ....

men hvad så med de lapper jeg havde skåret ...
(vender jeg tilbage til :)

Jeg fik skåret alle blokke til..

 .... og sikke et stort spild ....
- så efter et par,  efter de oplyste mål, besluttede jeg at lave dem så store, det var muligt .... 

Det "kostede" godt nok lidt extra udregning  - og lidt extra stof strimler ....  - men resultatet blev et større tæppe ♥  ....

I dag har jeg igen haft tid ved symaskinen ...
(drengene har luftet vandscootere i det fine vejr :) 

Tid til kanter ....

og selvfølgelig skulle en del af lapperne -
(der skulle ha' været blomster i kanten) indgå ..

men først en delvis "svensker- kant" ( smiiil) .....

- og så de grønne rektangel-lapper i hel tilfældig uorden .... en del extra grønne rektangel lapper blev skåret og syet på .....

så kan jeg nemlig bruge kvadraterne og de røde til noget andet :) ♥♥♥ 


Sådan blev resultatet .... 
140x180cm til UFO-kassen  


42 kommentarer:

  1. Hvor er du bare for sej til at lave lækre flotte tæpper, man bliver altid så glad når dine tæpper dukker op på skærmen :)

    SvarSlet
    Svar
    1. mange tak Gitte :)
      det er dejligt at kunne glæde andre ♥
      knus ♥

      Slet
  2. Du er uforbederlig :-) jeg vil gerne lære blomsterteknikken.
    Knus.

    SvarSlet
    Svar
    1. tihi søde Margith ...
      forbedre sig kan man vel altid :)
      Det vil jeg gerne lære dig :)
      knus♥

      Slet
  3. Smukt og sommerligt tæppe. Det er jo lige det vi mangler!

    knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Lige præcis Jette ...
      lad os så få det forår :)
      knus og tak♥

      Slet
  4. Rigtig flot og spændende tæppe. Nu må foråret komme ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var også min tanke Lisbeth :)
      - da det hang der på snoren :)
      knus og tak♥

      Slet
  5. WAUW siger jeg bare... Du er for sej :-)

    Kh Mette

    SvarSlet
  6. Flot og spændende - jeg er ikke patchworker, så det ser lidt indviklet ud!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) - det er slet ikke indviklet ... men ta'r tid :)

      Slet
  7. Det er bare sådan et fint tæppe. Det er også på min "to doo" liste. Mønsteret har jeg i hvert fald købt for 100 år siden, så er det bare energien og en ordentlig bunke ufoer, jeg skal forcere.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Gitte :)Glæder mig til at se når du om tid når til det :)

      Slet
  8. Du er bare super dygtig Marianne, og jeg tager hat og briller af for din tålmodighed med dine smukke tæpper <3

    SvarSlet
  9. igen har du lavet et smukt tæppe... :-) skønne farver :-)

    SvarSlet
  10. Wow, hvor er det flot. Jeg er meget imponeret over din produktivitet. Din symaskine må være rødglødende.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Jane
      Nej overhovedet ikke rødglødende .... en time en gang imellem bliver pludselig til et tæppe :) ...

      Slet
  11. WOW sikken en farvesymfoni - den har du lavet så flot og med stilsikker sans for at få et tæppe til sprælle af glæde :-) Du får virkelig lavet meget for tiden...både strik og syning :-) Flot arbejde :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange mange tak Helle :) .... ja i denne måned er det vist gået helt godt .... men så kan det vare meget længe inden der igen bliver syet på maskine .....
      strikkepindende er lidt spændende i øjeblikket :)

      Slet
  12. Jeg synes at genkende tæppet. Kursus for lææænge siden :)
    Det blev rigtig godt.
    Ha´ en god 2. påskedag
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja meeeget længe siden Kirsten :)
      synes også det er blevet godt
      -og ihvertfald farvestrålende :)

      Slet
  13. Det lyder bare saa nemt naar du skriver om det, for at faa et saa laekkert resultat. Det er bare ikke saa nemt hihi. Du er bare hammer dygtig.

    SvarSlet
    Svar
    1. kære Lin
      Det er en simpel teknik ( jeg hader noget der er alt for indviklet) ... men selvfølgelig ta'r det tid ...
      tak for roser :)

      Slet
  14. Jamen hold nu fast - HVOR ER DET FLOT - så sommerligt og skønt.
    Øh, kan man få undervisning, det kunne jeg godt tænke mig at lære.
    Og sidst men ikke mindst, farverne !!!!
    Jeg elsker dem
    Krammer

    SvarSlet
    Svar
    1. jeg står til tjeneste ... lærer gerne fra mig :)
      takker for store roser :)
      farverne gør ihvertfald glad :)ikk'

      Slet
  15. Hold da op, hvor er det et flot tæppe..... super seje kanter.... husk intet i verden er statisk, og da slet ikke patchwork...

    SvarSlet
    Svar
    1. mange mange tak Inge - og du har så meget ret :)

      Slet
  16. Det er skønt er det.
    Et rigtigt sommer tæppe.

    Yt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Yt - ja et rigtigt sommerligt tæppe :)

      Slet
  17. Kære Marianne.
    Det er meget smukt tæppe og pragtfulde farver :-)
    Kram

    SvarSlet
  18. Sikke et arbejde. Og hold nu op det er flot! : )

    SvarSlet
    Svar
    1. mange timers arbejde fordelt over meget meget længe :)
      Tak Liv :)

      Slet
  19. Nøj hvor er det flot det tæppe :)
    Jeg melder mig også til lærdom i blomster syning :)
    Du tryller det ene skønne tæppe frem efter det andet <3

    Kæmpe kram <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gitte
      mange tak :)
      jeg lærer også gerne dig :)
      knus♥

      Slet
  20. Kære Marianne, hvor er det tæppe bare smukt. Det må bestemt ikke ligge forlænge i din ufo kasse, det ville være synd.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  21. Smiler ... Det ligger og hygger sig med en del andre ... Men frem skal det nok komme engang
    Knus

    SvarSlet