onsdag den 28. august 2013

Grøn-grøn-grøn er nu foreviget ....

Med hjælp fra ældste, både hvad angik jagten på grønne knapper og forevigelse ...
Her får i den med hende der skal 'bo i den' ....  
-for det kommer jeg helt sikkert til ...

'Modellen' altså noterne(som kun findes i hovedet endnu) til håbet er grønt eller grøn grøn grøn eller de grønne striber ....

er næsten som bølgen blå  - eller er de ..... ???
Den er .... længere i rib på både ærme og krop .. 
men en smule kortere i krop - 
og et par masker mere i vidden ... 
den er længere på ærmerne og har lidt flere udtagninger  .. 
- er lidt mindre nedringet .... og strikket rundt og klippet op  
og nårh ja, og glatstrikket og stribet ....  

Så en del anderledes alligevel - men præcis som som jeg har ønsket ...

Garnet er stadig Garnudsalg's blackhill-højlandsuld, som jeg holder meget a' - forbruget er ca. 220 gram fordelt på 9 forskellige dejlige grønne farver ...

Jeg tror bestemt den bliver et kæmpe hit - lige så meget som de 3 andre, der er kommet af pindene i dette forår og sommer
Inden næste strik kommer på pindende har jeg lovet mig selv at de 50 blomster med en extra omgang hænger sammen ...

og de er godt på vej .... ✿ ✿ ✿ :)

35 kommentarer:

  1. Hold da op hvor er den blevet flot :-)
    Finder du ikke snart en dag hvor jeg kan se de flotte kreationer.

    Og tak for hilsnen i forbindelse med sidste skud på stammen, han er bare så lækker :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange Tak Lene :)
      Vi MÅ finde en dag ...

      Slet
  2. Du har gjort det igen - den er fantastisk! Jeg er vild med struberne og den brede rib - smukt smukt :))

    SvarSlet
  3. Den er helt fantastisk skøn :)

    SvarSlet
  4. Arj altså - den ER virkelig flot! Ligesom dine andre trøjer fra foråret.
    Sikke du kan finde på.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange Tak Liv :)
      Ja mon det nogensinde stopper !! :)

      Slet
  5. Så flot og lækker - farvesammensætningen er fantastisk - og jeg er vild med de lange ribkanter. De andre trøjer er også lækre - du kommer til at gå ind i efteråret og vinteren med så megen stil :-)

    SvarSlet
  6. Du er bare så dygtig, kreativ osv....

    SvarSlet
  7. Skøn cardigan. At lave striber i blackhill garnet bliver man aldrig træt af!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Camilla :)
      Nej aldrig ... og mulighederne er mange :)

      Slet
  8. Hvor er den smuk. Du er bare så dygtig. Sensommerhilsen fra Kirsten.

    SvarSlet
  9. Marianne du har gjort det igen igen - blusen, modellen, omgivelserne er bare så smukt 😊😊
    Kram til dig

    SvarSlet
  10. En smuk trøje på en smuk pige. Super

    SvarSlet
  11. Hvor er din trøje blevet flot og det er jeg også sikker på dit tæppe bliver
    Hanne

    SvarSlet
  12. Den er så smuk i de grønne farver og flot til dig :-) spændende med tæppet.

    SvarSlet
  13. Som allerede skrevet på IG er jeg vild med farverne og selve trøjen! Så må det nok godt blive efterår for din skyld ;-)
    Sikke nogen projekter du har gang i!!
    Dejlig torsdag :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja Nola... jeg er klar :) ... men hellere lidt mere sommer og så i brug om aftenen :)....

      Slet
  14. Hold da op hvor er den flot, supersmuk og lækker!
    Mange hilsner
    Anne

    SvarSlet
  15. Ihh så smuk den blev på dig. Virkelig fin form, - lige mig - og dig:-)
    Har lige gjort mit første indkøb hos Garnudsalg, - og skal nu til at prøvestrikke højlandsuld og kombien m silk mohair.
    Så er det dejligt at kunne besøge din blog og læse om dine valg af pindestørrelser mm
    På gensyn og god aften til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan du godt glæde dig til ... Garnudsalg's dejlige garn :) ...
      tak for roser :)

      Slet
  16. Hvor er den flot, og hvor ser du godt ud i den:))

    SvarSlet
  17. skønne striber og som du dog kan få dem til at passe sammen, jeg ved godt at du ikke lave opskrifter, men kunne du løfte sløret for hvor mange masker du bruger til selve trøjen og til ærmerne. Man kan kun blive glad i låget over at besøge din side, både dine naturbilleder og dine billeder af dine kreative ting.

    SvarSlet