torsdag den 17. juli 2014

Den lille blomstermark ...

Er der nogen der ved hvad det betyder ? 
- at skålen er fyldt med 'papper' :) 
Ellers får i svaret her :)
Én lap skal ikke bruges ( den har været 'dyppet' i kaffen :)  og 15 er i overskud ..

5 års hyggeligt 'arbejde' .....  Med korte og laaaange pauser - lidt og meget a' gangen - med på tur og i residensen .... 
Men et a' sommerønskerne var at sy de sidste lapper på .... Og det er nu gjort :) 

Det er vildt underligt  og en smule vemodigt ... - så jeg kunne godt finde på at gøre det igen :) 
I 5 år er det passet og plejet og nusset og især rost ... A' både mig selv og mange andre ....
Ikke et øjeblik har jeg været så træt a' det at jeg har opgivet...
Oceaner a' timer er det holdt i hånden ... 
-  og nu hænger 2761 små bitte hexagoner  på størrelse med en 2-krone sammen,
til midten på et lille tæppe havde jeg tænkt .... 98x138 cm ....

Så brede kanter må der til ....
Jeg ved  allerde hvilke og ved hvor der findes mere end lageret bringer ... 
- så jeg må i en tur i byen og handle  :) 

Håber i nyder sommeren derude :) 

16 kommentarer:

  1. Wauw og hold da op hvor er det smukt og sikke et stykke arbejde - Respekt og dyb beundring :-) Knus til dig

    SvarSlet
  2. Hvor er det smukke tæpper du laver 👍😊. Jeg får helt til at sy patchwork igen.

    SvarSlet
  3. Hvor er det blevet fint. Sig til hvis du vil have besøg i uge31 så vil jeg gerne komme en tur og beundre mesterværket som jeg har fulgt en del år. Knus

    SvarSlet
  4. Hvor er det flot, og hvilet store arbejde :-)

    SvarSlet
  5. Hold nu kaje hvor er det flot...jeg beundrer din tålmodighed og farvesans...Og sommeren er skøn!

    SvarSlet
  6. Suk altså Marianne,det er jo smukt med smukt på :))

    SvarSlet
  7. Flot, flot tæppe. Og jeg forstår godt, at det også er lidt vemodigt - det er lang tid, at have haft et håndarbejde at vende tilbage til - det bliver jo næsten ligesom en gammel ven :-)

    SvarSlet
  8. Hvor ser det fantastisk ud dit tæppe og sikken et arb. Med sådan nogle små hexagoner

    SvarSlet
  9. Imponerende arbejde. Er du gal hvor er det flot. Jeg tager hatten af for din tålmodighed

    SvarSlet
  10. Imponerende!!!
    5 år - der er syet mange glæder og minder ind i det tæppe. Det er fantastisk smukt.

    SvarSlet
  11. Hej Marianne,
    det er kanonflot og 5 år er jo ingen tid når man syr i hånden :-)

    quilteglade hilsner
    Angelika

    SvarSlet
  12. Smukt smukt smukt.....
    Kh Anne

    SvarSlet
  13. Jeg er imponeret og glæder mig til at se det endelige tæppe - løfter lige sommerhatten for dig :))

    SvarSlet
  14. Fantastisk flot, man får helt lyst til at kopier, dog i en lidt større størrelse hexagon, glæder mig til at se det færdige tæppe. Du kan i hvert fald tillade dig at slappe af i din driver pavillon.

    SvarSlet
  15. Hvor er det flot og dejligt inspirerende. Får helt lyst til selv at gå i gang selvom jeg ved, jeg aldrig vil blive færdig. Bare så smukt! Syr du alt i hånden?

    SvarSlet
  16. Hold da op Marianne du kan snart åbne en tæppe butik. Sidste skud på stammen er lige så skønt som alle de andre :)

    SvarSlet