fredag den 7. juni 2013

Jeg hiver en dag ud af kalenderen .....

Det bliver navnet på mit hæklede 
hexagon-'blomster'-sommer-tæppe ....



Det kunne også hedde skud-dag .....
Eller huller i kalenderen....
Eller Marianne -tid ......

Ja mulighederne er mange ...
Men hvorfor noget med kalender og dage ... !!?

Jo ser I ... inden jeg overhovedet gik i gang med at hækle 'lapperne' ( for tror jeg ca 3 år siden) , havde jeg bestemt at jeg vil hækle 365 hexagoner..
(èn for hver dag i året  :) - skør idé ).... og alle 365 med forskellig  farvekonstellation  (endnu mere skør idé) .... 

- og for at tæppet skulle blive stort nok, ville jeg 'fylde op' med ensfarvede hvide .... (huller i kalenderen) ... 


og en a la patchwork-blomst måtte der jo være, ikk' ... 
=    (Marianne-tid).....
At det så også i min verden gi'r en god effekt er dejligt :) ...

Nå, hvorfor det blev til : Jeg hiver en dag ud af kalenderen ...

- var en pludselig indskydelse .... da jeg havde hæklet én hvid for meget (eller 9 for lidt i forhold til at passe med rækker ) ...


Så, den der hænger og dingler er : jeg hiver en dag ud af kalenderen :) ❉ ❉ ❉  


og mon ikke jeg bliver nød til at hive en dag ud af kalenderen ..... for at blive helt færdig :) .... 

Hvis i ikke har set det, har jeg  sat en Give away  i gang med lidt af det overskydende garn og akrylbakken...


ps. tæppet måler ca 130x160cm ..garnforbrug..(afsløres 24.6)

Go weekend til jer :) 

11 kommentarer:

  1. hvor er det altså bare sindsygt flot... har skam været inde og gætte :-)

    SvarSlet
  2. SÅ flot !!!!!
    Hvilket arbejde !!
    Og navnet giver da mening, når du fortæller det :)

    SvarSlet
  3. Skønt tæppe :) Det med at hive en dag ud af kalenderen, burde vi nok alle være gode til. God weekend

    SvarSlet
  4. Nu har jeg fulgt dette projekt siden du gik i gang (tror jeg) og det er bare så... flot - sødt - imponerende - lækkert - fantastisk - jeg ved ikke hvilket ord jeg skal bruge! Det er et meget større arbejde end at sy et tilsvarende størrelse tæppe - alene alle hæfte-enderne! Til lykke med det utrolig smukke resultat!

    SvarSlet
  5. Det er et fuldstændigt vildt lækkert hæklet tæppe :-)
    Elsker ideen bag og navnet er perfekt.
    Hvor må det være dejligt at være "næsten" færdig
    God fornøjelse med enderne :-)

    SvarSlet
  6. Det er patchworkblomst-fantastisk-laekkert. Og lyst og dejligt, farverigt og glad. Godt gaaet.

    SvarSlet
  7. Det er SÅ smukt!
    Fantastisk stykke arbejde og fin detalje med dinglende lap ♥

    SvarSlet
  8. Rigtig flot tæppe ! Sjove tanker bag det store arbejde :)

    SvarSlet
  9. Hvor er det blevet et skønt tæppe i masser af glade farver, og et fint navn du har fundet på til det.
    Hanne

    SvarSlet
  10. Det er så skønt dit tæppe :)jeg er selv vild med at hækle tæpper så måske jeg aber efter en dag :)

    SvarSlet